czwartek, 8 maja 2014

Salsa do mięs i ciepłych przekąsek

A oto pomysł na szybką i smaczną salsę do różnego rodzaju ciepłych przekąsek oraz grillowanych mięs. Ja przygotowałam ją do ryżowych kotlecików z tuńczykiem, ale myślę, że świetnie sprawdzi się jako dodatek do innych dań. Przygotowanie salsy jest banalnie proste i właściwie można do niej użyć resztki, które mamy pod ręką. Więc oto moja wersja:

Składniki:
- 1/4 małej papryki
- 1/4 średniej czerwonej cebuli
- 1/2 średniego pomidora
- 2 stołowe łyżki oliwy
- 1/2 stołowej łyżki miodu (może być też cukier)
- 2 stołowe łyżki octu balsamicznego
- 2-4 stołowe łyżki wody
- kilka listków świeżej bazylii
- kilka kropel sosu sojowego
- odrobina zmielonego pieprzu kolorowego
- chilli (świeże lub w proszku)

Przygotowanie:
1. Umyte warzywa kroimy w drobną kosteczkę i wraz z bazylią wrzucamy do moździerza. Ucieramy dość mocno, żeby puściły sok, dolewamy oliwę i ucieramy jeszcze chwilę. Ważne, aby warzyw nie ucierać za szybko i mocno, tak aby pozostały w salsie kawałki warzyw.
2. Dodajemy po kolei pozostałe składniki: miód, chilli, pieprz, ocet balsamiczny, sos sojowy, na koniec woda - 2 do 4 łyżek w zależności jak bardzo chcemy rozcieńczyć naszą salsę. Ja dałam 3 łyżki, ponieważ lubię intensywny smak. 
3. Salsa nie musi długo stać, aby smaki dobrze się "przegryzły", jednak warto przed podaniem przetrzymać ją około 15-20 minut w lodówce. Genialnie podkreśla smak dań.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz