czwartek, 27 lutego 2014

Zawijas z kurczaka w białym winie z kawałkami pora


Oto jedno z dań, które nigdy mi się nie znudzi. Tak przygotowany kurczak z pewnością może stanowić popisowe danie. Kurczak duszony w winie z dodatkiem innych aromatycznych składników to naprawdę prosty i wyśmienity sposób na zmianę w kuchni.

Będzie potrzebne:
- filet z piersi kurczaka (ja wykorzystałam dwie piersi)
- czosnek
- świeże zioła (użyłam bazylii)
- świeży por
- sól
- pieprz
- masło
- ser
- 2-3 łyżki oleju bądź oliwy
- białe wino (użyłam półsłodkiego)
- ciemny sos sojowy (opcjonalnie)
- ocet ryżowy (opcjonalnie)
- papryczka chili (świeża lub marynowana)

Przygotowanie:
1. Pierś z kurczaka nacinamy w taki sposób, aby dało się je zawinąć. Obsypujemy solą oraz pieprzem. Smarujemy od środka dość grubo masłem. Na masło nakładamy posiekane świeże zioła i wcieramy je w masło. Dodajemy ser.
2. Filety zawijamy delikatnie tak, aby jak najmniej z nich wypadło. Obwiązujemy sznurkami, żeby podczas smażenia się nie rozwaliły. Obsypujemy jeszcze solą i innymi przyprawami według własnego uznania (można także delikatnie ponacinać mięso nożem i wetrzeć przyprawy - będzie lepszy smak).
3. Rozgrzewamy patelnię, wlewamy 2-3 łyżki oleju, bądź oliwy. Na rozgrzany tłuszcz kładziemy 1-2 gałązki świeżych ziół, kilka zgniecionych ząbków czosnku oraz pokrojoną (niezbyt drobno) papryczkę chili (ja użyłam 2 marynowane, bez nasionek).
4. Na powstałą, aromatyczną mieszankę na patelni kładziemy nasze zawijasy i obsmażamy z każdej strony po ok. 3-4 min., aby się ładnie zarumieniły.
5. Kiedy mięso będzie już obsmażone dokładamy po bokach kawałki pora, które również przysmażamy z każdej strony. Dodajemy kilka kawałków masła. Smażymy ok. 5 min.
6. Dolewamy do mięsa białe wino (tak aby wszystko było do połowy zalane sosem). Przykrywamy patelnie i dusimy w taki sposób do czasu odparowania wina (można w między czasie mięso raz obrócić, dolać trochę wody, albo bulionu).
7.  Dla lepszego smaku polecam jeszcze mięso skropić ciemnym sosem sojowym oraz octem ryżowym.
8. Po ok. 30-35 min. duszenia zawijasy powinny być dobre i odpowiednio przejść smakiem składników.
9. Wykładamy na talerze po uprzednim wycięciu sznurków, kroimy i dokładamy pory. Ja podałam z podsmażanymi talarkami z ziemniaków.

Moja rada: Nie żałujcie ziół, czosnku i papryczki - one naprawdę są niezawodne w tym daniu!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz