piątek, 28 lutego 2014

Kasza gryczana ze szpinakiem i chili


Tak jak w dzieciństwie niezbyt przepadałam za jakimkolwiek rodzajem kaszy, tak obecnie mogłabym się nią zajadać naprawdę często. W tym wydaniu smakuje mi niesamowicie. I chociaż jestem miłośniczką mięsnych dań, to w owej kompozycji mięsa mi w ogóle nie brakuje. Połączenie aromatycznego czosnku, cebuli i chili ze szpinakiem jest niebywale smaczne, z dodatkiem kaszy gryczanej - dodatkowo sycące. Kasza w takiej postaci jest bardzo prosta w przygotowaniu, więc warto nią urozmaicić swoje posiłki. Doskonała z mięsem i warzywami na parze. Ja podałam z fasolką z mojego poprzedniego przepisu.

Potrzebujemy (z podanych składników 3 bardzo duże porcje):
- 1 szklanka kaszy gryczanej
- 1 duża cebula
- 3 ząbki czosnku
- 1 papryczka chili (świeża lub marynowana)
- 20 dag szpinaku mrożonego
- sól, pieprz
- 2-3 łyżki oliwy
- 2-3 łyżki startego sera

Przygotowanie:
1. Wstawiamy kaszę do gotowania, w międzyczasie kroimy cebulę, czosnek oraz chili.
2. Na rozgrzaną patelnie wlewamy 2-3 łyżki oliwy, wrzucamy posiekane wcześniej warzywa, przyprawiamy solą i pieprzem.
3. Kiedy cebula się zeszkli dodajemy szpinak i podsmażamy mieszając, aby smaki dobrze się połączyły.
4. Ugotowaną kaszę gryczaną dodajemy na patelnie. Dokładnie mieszamy z pozostałymi składnikami. Smakujemy i ewentualnie doprawiamy jeszcze według własnego uznania.
5. Do podania formujemy kaszę za pomocą filiżanki. Napełniamy ją do połowy uzyskanym gulaszem, dosypujemy trochę startego sera i dopełniamy kaszą z warzywami. Ostrożnie wykładamy na talerz. Dzięki takiej metodzie, ser dobrze się stopi i będzie dobrym dodatkiem.

Jak wspomniałam danie bardzo proste i nie wymagające dużego poświęcenia czasowego. Przede wszystkim smaczne i zdrowe.


1 komentarz :