wtorek, 19 sierpnia 2014

Kremowa zupa z dyni z kawałkami marchewki



Może mało oryginalny przepis, ale jakże rozchwytywany o tej porze roku. Pyszna zupa z dyni może być przygotowywana na różnorakie sposoby. Sama już wypróbowałam ich kilka, jednak w dzisiejszej odsłonie, klasycznie - zupa krem z dodatkiem małych kawałków marchewki (lubię jak coś w zupie pływa).

Składniki (na duży, około 3 litrowy garnek):

- 1 mała dynia (moja mogła warzyć ok 1 kilograma)

- 5 średnich ziemniaków
- 4 dość spore marchewki
- 1 duża cebula
- 1 duża pietruszka
- 4 ząbki czosnku
- 2,5 litra bulionu drobiowego (lub po prostu kostki rosołowe)
- pieprz
- sól
- curry
- imbir (najlepiej świeży, ja użyłam sproszkowany)
- 3-5 łyżek oliwy
- oregano, bazylia, lubczyk - najlepiej świeże, ja jednak akurat pod ręką miałam suszone

Przygotowanie:
1. Obieramy, myjemy i kroimy w kawałki przygotowane wcześniej warzywa (z wyjątkiem 2 marchewek oraz 2 ząbkami czosnku)

2. W garnku rozgrzewamy oliwę i wrzucamy pokrojone warzywa. Smażymy, często mieszając przez około 5-10 minut. W między czasie solimy, dodajemy pieprzu, curry, imbiru oraz szczyptę ziół. Cały czas 
mieszamy.

3. Po 10 minutach zalewamy warzywa bulionem. Dodajemy jeszcze przypraw wedle uznania. Ja uwielbiam gdy jest sporo curry oraz imbiru, więc dosypuję hojnie. Przeciskamy przez praskę 2 zostawione wcześniej ząbki czosnku, mieszamy i gotujemy dalej przez 30 minut do miękkości warzyw.
4. W między czasie kroimy na drobne kawałeczki marchew (ja kroiłam w talarki i każdy z nich na 4 części).
5. Gdy warzywa będą już miękkie, blenderujemy całą zawartość garnka, tak długo aż zupa stanie się aksamitnie gładka. Wrzucamy drobno posiekaną marchewkę i pozostawiamy zupę na ogniu przez około 7-10 minut. 

Zupę można podać z kraszonymi ziemniaczkami lub grzankami. Świetnie smakuje na zimno oraz na ciepło. Bardzo żałuję, że sezon dyniowy nie trwa cały rok, byłaby to idealnie rozgrzewająca zupka na długie zimowe wieczory.






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz